نوشته شده در تاریخ 94/07/13
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نسخه های خانگی کاهش حساسیت ها

نسخه های خانگی کاهش حساسیت ها

اگر در فصل بهار دچار حساسيت هاي پوستي مي شويد اين راههاي درماني به شيوه خانگي را امتحان كنيد.
به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران،‌ حساسيت هاي پوستي در فصل بهار دو چندان مي شود كه ما شما را به استفاده از اين راههاي درماني دعوت مي كنيم:
 
*** با حساسيت خداحافظي كنيد
كهير يكي از بيماري هاي پوستي در بدن محسوب مي شود كه در حقيقت يك واكنش آلرژيك به مصرف برخي از موادغذايي، داروهاي شيميايي، عطرها، بوها و حتي تماس با اشياي روزمره اي است كه هر روز با آنها تماس داريم.
بروز كهير بر پوست معمولا ظاهر نامناسبي را براي پوست ايجاد مي كند.
ناحيه اي كه به كهير مبتلا مي شود دچار التهاب، قرمزي، درد و خارش مي شود و مشكلاتي را براي فرد مبتلا به همراه دارد.
درمانگران طب طبيعي در سراسر جهان بر اين باورند، برخي از گياهان دارويي مي توانند تا حد زيادي عوارض و نشانه هاي بروز اين بيماري را در بدن كاهش دهند.
 
*** نعناي تازه بخوريد
يكي از بهترين گياهان دارويي كه مي تواند ميزان خارش و درد ناشي از ابتلا به كهير را در بدن بيمار كاهش دهد گياه نعناست. درمانگران طب سنتي مصرف اين گياه به صورت تازه به همراه وعده هاي غذايي يا ميان وده را در كاهش ميزان خارش و درد كهير بسيار موثر ميدانند. اين گروه حتي نوشيدن چاي نعناي تازه را در بهبود اين عوارض بسيار موثر مي دانند.
 
*** حمام آرامش بخش
يكي از بهترين شيوه هاي تسكين خارش و سوزش ناشي از كهير حمام كردن با بلغور جوي دو سر است. براي انجام اين كار كافي است 2 فنجان بلغور جوي دوسر را به يك وان آب نيمه ولرم اضافه كنيد و پس از خيس خوردن بلغور در آن به مدت 20 دقيقه درون اين وان دراز بكشيد. قرار گرفتن در اين وان به شما كمك مي كند تا بخش زيادي از فشارهاي ناشي از سوزش و خارش پوست خود را كنار بگذاريد و راحت تر مراحل درمان اين بيماري را تحمل كنيد.
 
*** آلوورا آثار را از بين مي برد
بسياري از خانمها با خواص درماني گياه آلوورا و ژل آن آشنايي دارند و از فوايد آن در درمان برخي از بيماري هاي پوستي مانند سوختگي،بريدگي ها و آفتاب سوختگي ها آگاهي دارند، اما شايد كمتر درباره خواص درماني و تسكين دهنده اين گياه براي كنترل و درمان كهير بدانند.
ژل 99درصد گياه آلوورا يكي از بهترين داروهاي طبيعي براي از بين بردن تيرگي ها و قرمزي بجاي مانده كهير بسيار مناسب است. البته توجه و اطمينان داشته باشيد كه ژلي كه تهيه مي كنيد كاملا خالص و بدون افزودني هاي ديگر باشد.
ماليدن اين ژل روي آثار به جاي مانده از كهير در مناطق آسيب ديده، موجب درمان، بهبود تيرگي و قرمزي پوست مي شود. اين ژل مي تواند در كمتر از يك هفته آثار باقيمانده روي پوست را درمان كند.
 
*** كمپرس شير و تسكين درد
افراد مبتلا به كهير در اوقاتي كه اين بيماري به شدت خود مي رسد، درد زيادي را در بدن شان احساس مي كنند.
اين افراد مي توانند براي كاهش ميزان درد و خارش در بدن شان از كمپرس شير استفاده كنند.
براي اين منظور كافي است مقداري شير سرد را با آب مخلوط كرده و درون ظرفي بريزند و يك دستمال نخي تميز را به شير آغشته كرده و آن را روي موضع مبتلا به كهير بگذارند. بهترين ميزان براي تركيب آب و شير آن است كه يك چهارم ظرف را شير و 3 چهارم باقيمانده را آب سرد اضافه كنيد.
البته بايد مراقب بود تا آب بيش از اندازه سرد نباشد تا موجب آزار پوست بيمار شود. تكرار اين كار موجب بهبود درد و خارش بيمار مي شود.
نكته اي كه در اين ميان مهم است، اين است كه به محض خشك شدن پارچه يا از بين رفتن نم آن كافي است مقداري از مخلوط تهيه شده را روي پارچه در موضع مورد نظر اسپري كنيد.
 
*** اين چاي گياهي را تجربه كنيد
حتما مي دانيد كه استرس و اضطراب يكي از مهمترين عوامل در تشديد بيماري كهير است.
در حقيقت اعصاب ناآرام يكي از مهمترين عواملي است كه موجب كاهش توان سيستم ايمني بدن شده و به تشدید كهير كمك مي كند.
براي كنترل اعصاب و افزايش آرامش فرد مبتلا به كهير مي توانيد چاي نعنا و عسل را تهيه كنيد و موجب برقراري آرامش در آنها شويد و به مرور به درمان آنها كمك كنيد. براي تهيه اين چاي كافي است 2 قاشق غذاخوري نعنا را در 2 فنجان آب جوش دم كنيد و اجازه دهيد 2 تا 3 دقيقه روي حرارت كم باقي بماند.
سپس اين مخلوط را صاف كرده و آن را با يك قاشق چاي خوري عسل و يك قاشق چاي خوري ليموترش تازه تركيب و به بيمار مبتلا به كهير بخورانيد. نوشيدن اين چاي موجب تسكين استرس و آرامش اعصاب او شده و در نهايت موجب تسريع روند درماني بيمار مي شود.